ännu en natt tillbringad på lasarettet

ja det blev ännu en natt tillbringad på lasarettet inatt... kom till akutmottagningen vid halv 12 inatt typ...den läkaren som jag fick denna gång va mycke bättre än de tidigare! fick 4 olika smärtstillande, två tuggtabletter, en dos av nå flytande som bedövade hela käften och matstrupen o allt, en ketoganspruta och en nexium spruta...d kändes bra efteråt, illamåendet försvann och hade inte lika intensiv smärta i magen, Erika ringde till sin mamma som skulle komma o hämta oss, men när vi stod där utanför akuten o vänta så började jag känna mig yr som fan... så va tvungen att sätta mig ner...sen fick jag kväljningar flera gånger om, precis som att jag spydde, så gick in igen o berättade det, då blev jag inlagd, tog en stund innan jag fick komma upp på kirurgavdelningen, men när jag väl kom upp dit så säger dom att det inte finns några rum lediga, och det låg redan två st i dagrummet, så jag fick ligga i korridoren precis innan dagrummet...me massa skärmar runt sängen för att det skulle bli så avskillt som möjligt...kunde inte sova, hade så jävla ont, fick bara alvedon o det hjälpte ju inte, fick frukost innan jag ens hade somnat..o efter att läkarna hade varit o kännt på mig o pratat med mig vet 10 typ lr va nu klockan va, så va jag så iproppad med alvedon så jag lyckades somna efteråt... o jävlar va sur jag blev när dom kom o väckte mig  " vill du ha något från fikavagnen?" jag sa nej flera gånger men dom trugade på som fan... till slut sa jag, a ett glas vatten, nå annat vill jag inte ha! så fick ett glas vatten o sen gick dom, men jag kunde ju inte somna om igen sen.....när jag väl lyckades slumra till så kom dom o väckte mig hela tiden bara för att fråga hur det va me mig, men jag menar.... om en patient ligger o sover, så betyder väl ändå det att det är på bättringsvägen iaf om jag lyckas somna?! varför då väcka mig?!
anders kom med sin ipod som han lagt in filmer på som jag kunde titta på, o när jag väl hade börjat komma in i en film så va jag tvungen att stänga av för då kom läkaren o sköterskan o skulle prata med mig... dom hade inte fått svaren på gastroskopin men dom misstänker att jag blivit både glutenallergiker och lactosallergiker, men mest gluten.... a d va ju jävligt roligt då! va fan, allt har ju antingen mjölk eller mjöl i produkterna :S....fy fan... men dom va inte säkra men det såg ut som det iaf.....va fan e d som händer med mig egentligen?! hur som helst så sa dom att jag fick åka hem, o dom frågade om nån kunde hämta mig " ja d e väl brorsan i så fall som nyss åkte härifrån" sa jag... så det va ju bara att ringa upp honom o be honom att vända o komma tillbaka o hämta mig....
läkaren sa också att jag måste skärpa mig, jag måste sluta ta alla andra i första hand och tänka mer på mig själv, om jag inte gör det så kommer jag bli jävligt dålig tydligen... det har tydligen gått väldigt långt nu :S... men jag är ju en sån person som tänker mer på andra än mig själv, att det är bättre att jag hjälper andra o tänker på mig efteråt... men det är tydligen vädligt fel nu, han sa att jag måste tänka på mig själv och ta det väldigt lugnt och inte vara stressad... o jag sa d att det är ju lite svårt när man bor hemma, är arbetslös, får bara massa nej hela tiden när man söker jobb o d... o mår allmänt psykiskt dåligt....då sa han att om det inte blir bättre i psyket så måste jag börja med antidepressiva medel...för annars kommer det gå så långt att det kan ta kål på magen på mig...

jävla skit...

Kommentarer

Postat av: erika

jag håller med dig gumman att denna läkaren du hade på akuten den här gången var bättre, hon verkade mer nogran än dom andra och hon testade ju lite olika saker innan du fick"åka hem",synd det där med att du inte fick ett eget rum, jag tkr det att har man så ont som du hade då så ska man få komma in på ett rum helst ett eget rum där det är lugn och ro och där du hade fått sova lite mer kasnke.och håller VERLIGENmed dig om att serman att en patientsoverså tkr ja att dåkanman vänta med att fråga omman vill ha nåttfrån fika vagnen, du hjade ju kunna fått sagat till lite senare sen när du hade sovit att du ville ha nått ju!Du behöverju sova så mkt du kan nu!och jag hoppas att du kan göra det gumman så mkt som möjligt det behöver du!! jag ska göra såmkt jag kan för att hjälpa dig och se till att du ska må b'ättre,jag älskar digoch du är min bästa vän,vill inte se dig så dålig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback