tankarna flyger omkring

Ja nu flyger verkligen tankarna omkring...kom o tänka väldigt mycke på det här med min glutenintolerans.. jag vet att det är ganska vanligt, och att många människor har det.. men FAN va jobbigt det är... ta som idag, varit hos erika och vi åkte o handlade o lite sånt där, sen skulle jag tydligen äta hos dom också, o min " andra mamma " skulle göra spagetti o köttfärssås, o jag kom på " fan, jag tål ju inte spagetti " så jag frågade vart dom skulle köpa ketchup (hade glömt handla det) o det blev att vi åkte till kronhallen så jag kunde följa med in o köpa med glutenfria makaroner så jag kunde göra iordning det iaf... visst det va väl inga problem, o kan ju va bra att dom har det hos sig också me tanke på att jag typ bor hos dom nästan :P men ändå, när jag stod där i kassan o skulle betala o det skulle kosta arsle me pengar för litte jävla makaroner...då blev tanken " va fan ska jag ha det här för?"
vilken stor skillnad det blir på livet, de som INTE har det kan inte påstå att dom förstår hur det känns o grejer, men där emot kan dom säga att de förstår till en viss del. Det känns så jobbigt när man är borta hos nån o dom vill bjuda på nåt men jag måste säga nej, men va ska jag göra? jag kan ju inte äta vanlig kost...

Jag vill verkligen tacka ERIKA, OLIVIA o SÖREN för att ni finns för mig.

Erika: som jag alltid har skrivit så ställer du jämt upp för mig i alla lägen...o du ska veta det att du behöver INTE känna dig dum eller nånting sånt för att du äter vanlig mat när jag är hos dig, det känns bara bättre för mig om du är precis som vanligt o inte ändrar på nånting bara för att jag råkar vara i närheten...du ska veta det att du betyder så otroligt mycket för mig, och du är en av dom få som verkligen har visat att du brytt dig om mig o allt d här me min glutenintolerans o d...

Olivia: Du e min älskade "andra mamma" du har alltid funnits där för mig också! när som helst på dygnet, du har kommit o hämtat mig tusentals gånger om jag har mått dåligt, du har tillome kommit o hämtat mig hemma hos mig när jag har haft grymt ont innan jag fick reda på det här me gluten...o det betyder väldigt mycke ska du veta, o jag tackar väldigt för alla riskakor jag fått av dig :D hehe men du ska veta det att jag kommer köpa hem litte glutenfritt bös hem till er så inte ni behöver stå för det :)

Sören: ja va säger man? du är som min "andra pappa" och är så lättsam att prata med :) du verkar verkligen förstå när man pratar om sånt man tycker är jobbigt, o även fast du haft jobbigt själv nu ett tag så har du ändå lyssnat så fort jag öppnat käften om nånting...

Självklart så vill jag ju också tacka min underbara familj som också ställer upp väldigt mycket! mamma, pappa o anders...Det känns så bra när jag pratar med mamma om allt skit som händer, speciellt när det gäller det här med gluten, o jag är så tacksam för att du hjälpt mig så mycke som du gjort me beställningar o grejer... o samma sak gäller pappa, visst han har väl inte haft chansen till att hjälpa till me beställningar :P men ta bara det här som att handla glutenfri kost till mig.... så oerhört tacksam för det, när jag får mer pengar så ska jag verkligen betala mycke hemma innan jag flyttar hemifrån..o Anders.. min kära bror... du e ju för härlig :P NÄSTAN varje gång som du ringer om att man ska sätta på kaffe så har du med dig nå glutenfritt fikabröd:) och som när ni skulle till syrran o du skulle köpa med fikabröd dit, så ringde du ju till mig för att få reda på om jag skulle med eller inte, så du viste om du skulle köpa me glutenfritt till mig... tack så mycket för omtanken

ÄLSKAR ER ALLIHOPA

Kommentarer

Postat av: erika

du ska veta att vi älskar dig anna och kommer alltid finnas här, jag och familjen!Jag fårstår dig inte fullt ut det där med gluten men som du sa tilkl en viss del, jag förstår att du tkr det är jobbigt, men du vet gumman här behöver du inte tänka så, du är jku som en i familjen här, men förstår att du tkr detär jobbigt i visalägen.

du ska inte behöva köpa hit' mat utan det fixar vi gumman!!tror vi båda två behöver komma iväg till norge så vi kan leva lyxliv sen som du säger:)

vi finns alltid här för dig snutta<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback