vårdcentralen

jahopp då har man pratat me dom på vårdcentralen nu också om vaccination inför resan... va fan, jag får inte ta tvinrix lr va fan d heter, för då får jag överflöd av vaccinet mot hepatit A eftersom jag redan har det sen tidigare, o den sprutan gick på 460 lr nå sånt.... o jag ska ta TVÅ sprutor, en mot hepatit B o en annan mot hepatit A, o det kommer gå på 670:- ungefär.... va fan man blir ju ruinerad på d här, men det är det ju värt me tanke på vilket skydd man får, o blir jag smittad så blir jag ju inte döende iaf....pappa berättade om en som blev smittad o inte hade vaccinerat sig, han blev skitdålig och va nära på att dö flera gånger o dom fick byta lever på honom o grejer, skithemskt....han berättade massa grejs men örkar inte skriva upp allt.
så jag får vänta tills den 26:e lr när fan d va när jag får pengarna från försäkringskassan, då ska jag ta de där sprutorna så man e skyddad iaf....

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback