Börjar det vända kanske?

ja jösses, inatt var det inte alls kul, trodde allvarligt att jag skulle dö, så svag i kroppen o nös hela tiden o allt, helt sjukt va d... tänkte att jag inte skulle dra till skolan men när morgonen kom så tänkte jag att äh...måste ju visa mig stark... eller va man ska säga, så jag drog iväg ändå o höll masken som vanligt....
denna gång var det inge tvång på skolsamlingen så jag gick inte dit, jag o elinor satt o kackla om allt o ingenting, så märkte jag att det ringde, tog upp telefonen o det stod elkedjan.... " elkedjan?? " tänkte jag... men jag svarade och det var Lena ( chefen ) som ringde o frågade om jag ville jobba onsdag torsdag o fredag, SJÄLVKLART! svarade jag, på onsdag blir det 13-18 på torsdag blir det 14-18 och på fredag blir det 13-18 :D så himla underbart, älskar det där stället alltså, så underbar personal och vi kom så bra överens under min praktiktid där, iaf enligt mig :P

efter detta samtal så rörde sig tankarna i 390 i hjärnan på mig... börjar det vända för mig? börjar det faktiskt gå bra för mig nu? ska alla onda andar försvinna från mig? ska jag få ha det bra? kommer det här leda till något så mycket större?

Det här kunde verkligen inte komma lägligare, skönt att komma från internatet efter skolan o få jobba! o speciellt att det är på älskade elkedjan :D visst, än så länge handlar det om 3 dagar, men ändå, det ger pengar, och erfarenhet OCH jag kommer härifrån o får fokusera på annat, kunde ju inte bli bättre :D

o sen så tänker jag ju naturligtvis på vecka 8, att jag ska hem till karlskoga då o va vovvevakt o även gå till nästa praktikplats o visa vem jag är... MEN då kom ju elkedjan upp i hövve igen, för då tänkte jag såhär att jag ska prata me dom nu i veckan o se om det finns chans till jobb där i sommar, o har jag chans till det så blir det ju naturligtvis att jag erbjuder dom att dom kan få min arbetskraft gratis i en månad ( alltså min praktiktid ) och i så fall så får jag ju kontakta de i Karlskoga o säga det att jag kommer vara på ett ställe där jag har chans till jobb framöver. vilket jag inte tror att jag har i karlskoga, inte där iaf....

alltså den här dagen har gått så himla bra för mig så det är inte sant :S helt sjukt.... nästan så man väntar på att nå dåligt ska hända bara för att liksom...inte verkligt att det kan gå så himla bra under en o samma dag för min del... haha :) men jag klagar inte :P

Kommentarer

Postat av: ello

hej gumman.. förstå hur du tänker. när nått går så bra så måste de ju abar ske något dåligt.. MEN NEJ nu e de baske i mig din tur å få ha lycka å glädje så e de bara.. You go Girl :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback